25. 1. 2017
Šestidílná dramatická série, jejíž inspirací se staly některé osudy našich předních herců Zdeňka Štěpánka, Vlasty Buriana, Oldřicha Nového a dalších. Zachycuje slávu i bídu atraktivního filmařského prostředí ve dvou totalitních režimech.
12. 7. 2010
Ačkoliv
byli Češi pro německé okupanty „slovanským póvlem“, nepohrdli občasnou
spoluprací s některými z nich; už ve třicátých letech byli pro
německý film angažováni čeští filmaři, především pak technický personál.
Vrcholem
spolupráce se pak stalo založení filmové společnosti Pragfilm, který byl
součástí velkého filmového koncernu Ufa. Oficiálním cílem bylo
zintenzivnit kontakty německých a českých tvůrců, ve skutečnosti však měly
smluvní závazky českých filmařů s německým Pragfilmem omezit jejich tvůrčí
práci pro český film.
4. 4. 2008
Válečný
konflikt Německa se Spojenými státy znamenal samozřejmě i přerušení veškerých
dodávek amerických filmů, včetně oblíbených animovaných grotesek s myškou
Mickey, kačerem Donaldem a psem Plutem.
Adolf Hitler si uvědomoval tento
závažný nedostatek, věděl, že veselé kreslené filmy povzbuzují morálku, a tak
byl náhradou Disneyových grotesek pověřen
Joseph Goebbels.
4. 4. 2008
Již po
vzniku Protektorátu došlo ke zrušení značné části existujících filmových
časopisů. V roce 1939 přestal vycházet
Věstník sokolských biografů,
o rok později i
Film a diapositiv a
Filmové noviny. Kolaborantský
časopis stejného názvu byl zrušen v roce 1941, stejně jako
Objektiv.
V roce 1942 už nevyšel
Český filmový zpravodaj a
Kinematografie.
Filmový kurýr postihl zákaz až v roce 1944. Je tedy jasné, že vedle
Filmové kroniky měla nejsilnější postavení na trhu –
Kinorevue.
Do roku 1942 ji vedl
Bedřich Rádl, poté se šéfredaktorem stal kolaborant
Quido E. Kujal, který ji vedl až do konce Protektorátu.
6. 12. 2007
V období po 15. březnu 1939 se v tisku i ve filmových kruzích
začalo přemýšlet o nových námětech. Některé z nich byly smělé a kdyby byly
natočeny, rozhodně by mohly českou protektorátní kinematografii obohatit.
Bohužel – nestalo se.